اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

در بازی «سابناتیکا» چالش بقا را در کف دریا تجربه می‌کنید

  • کد خبر: ۹۲۰۲۱
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
در بازی «سابناتیکا» چالش بقا را در کف دریا تجربه می‌کنید
بازی «سابناتیکا» (Subnautica) یکی از نمونه‌های درخشان ژانر بقاست، عنوان مستقلی که شما را در دل اقیانوسی عظیم رها می‌کند و باید تلاش کنید زنده بمانید.

به گزارش شهرآرانیوز - دنیای بازی‌های بقا‌محور در کنار همه جذابیت‌هایی که دارند، گاهی تجربه‌ای طاقت‌فرسا برای بازیکن به حساب می‌آیند. در این مدل بازی‌ها باید به جای ماجراجویی‌های هیجانی، نبرد با دشمنان مختلف و کشف داستان بازی، بیشتر درگیر پیدا کردن غذا، ساخت وسایل و در یک کلام، تأمین نیاز‌های اولیه شخصیت بازی برای زنده‌ماندن باشید. روندی که در مقایسه با بازی‌های اکشن، در نگاه اول تکراری و خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

اما اشتباه نکنید! این سبک از بازی‌ها با وجود ظاهر معمولی و بدون ادعای خود، می‌توانند روز‌ها و هفته‌ها شما را درگیر تجربه خود کنند. بازی «سابناتیکا» یکی از نمونه‌های درخشان از همین ژانر است، عنوان مستقلی که شما را در دل اقیانوسی عظیم رها می‌کند و باید تلاش کنید زنده بمانید. داستان یک‌خطی بازی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد، اما تنها یکی دو ساعت زمان دادن به سابناتیکا کافی است تا به طور کامل در دنیای مرموز و زیبایش غرق شوید.

ماجراجویی زیر آب

در بازی «سابناتیکا» چالش بقا را در کف دریا تجربه می‌کنید

ماجرای بازی در آینده نه‌چندان دور می‌گذرد. در قرن ۲۲ میلادی انسان‌ها تصمیم می‌گیرند سیارات دیگر را استعمار کنند. یک کشتی فضایی با نام Aurora به فضا فرستاده می‌شود تا فرایند ساخت یک کانال برای سفر با سرعتی بسیار سریع بین سیارات را آغاز کند. دومین مأموریتی که به Aurora محول می‌شود مربوط به بررسی سیاره‌ای با نام B۴۵۴۶ است. سال‌ها پیش یک کشتی فضایی دیگر در این سیاره کنترل خود را از دست می‌دهد و همه سرنشینان از بین می‌روند.

اکنون Aurora به دلیل مجهز بودن به سیستم‌های پیشرفته‌تر ردگیری برای این مأموریت انتخاب می‌شود. اما این فناوری‌های نوین کمکی به این کشتی فضایی نمی‌کنند و Aurora توسط یک سیگنال ناشناخته سقوط می‌کند و منفجر می‌شود. بسیاری از سرنشینان کشتی از جمله شما خود را به راکت‌های نجات می‌رسانند و تلاش می‌کنند پیش از انفجار کامل کشتی، خود را از آن خارج کنند. راکت نجات شما با موفقیت پرتاب می‌شود و در فاصله‌ای دور روی سطح آب‌های اقیانوس شناور می‌ماند. اینجاست که سابناتیکا آغاز می‌شود.

تلاش برای زنده‌ماندن

در بازی «سابناتیکا» چالش بقا را در کف دریا تجربه می‌کنید

هدف در سابناتیکا مشخص است: فرار از این سیاره ناشناخته. اما با پیشروی در بازی، متوجه اسراری می‌شوید که این فرار را به تأخیر می‌اندازند و موجب می‌شوند زمان بیشتری در آب‌های بی‌انت‌های اقیانوس این سیاره سپری کنید. بازی در برهه‌ای از آینده رخ می‌دهد، جایی که فناوری‌های پیشرفته به شما کمک می‌کنند با استفاده از یک ابزار ساده شروع به ساخت‌وساز کنید تا بتوانید نیاز‌های ابتدایی خود را برطرف کنید.

البته این فناوری‌ها روند حیات را برای شما ساده‌تر نمی‌کنند و هم‌چنان پیدا کردن آب آشامیدنی، غذا و اکسیژن از نیاز‌هایی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید بقای خود را در سطح این سیاره تضمین کنید.
با اولین شیرجه در اقیانوس، همه بازی‌هایی که خشکی‌ها را به عنوان زمینه شکل‌گیری داستان خود انتخاب کرده بودند فراموش خواهید کرد. برخلاف بسیاری از بازی‌های دیگر، نقطه‌به‌نقطه سابناتیکا به دست گروه طراحی آن شکل گرفته است و زیبایی جذاب خود را دارد.

روند پیشرفت بازی بی‌شباهت با بازی‌های دیگر در این سبک نیست. به همراه نداشتن فناوری‌های کمکی موجب می‌شود نتوانید زمان زیادی را بدون اکسیژن و غذا زیر آب بگذرانید، اما به مرور زمان و با پیشروی در بازی، امکانات بیشتری کسب می‌کنید تا این روند برایتان ساده‌تر شود.

سیستم ساخت‌وساز پیشرفته

در بازی «سابناتیکا» چالش بقا را در کف دریا تجربه می‌کنید

بقایای سوخته Aurora همیشه پیش روی شماست، اما رسیدن به آن نیازمند ساخت یا پیدا کردن تجهیزاتی است که پس از شروع بازی کسب می‌کنید. پس از رسیدن به کشتی، می‌توانید بقایای آن را بگردید و به دنبال پیدا کردن فناوری یا سرنخ‌های بیشتری برای پیدا کردن اسرار موجود در سیاره باشید. سیستم ساخت‌وساز بازی بسیار ساده است. برای ساخت هر وسیله به مواد اولیه‌ای نیاز دارید که در اعماق مختلف اقیانوس پیدا می‌شوند. ساخت فناوری‌ها و ابزار مقدماتی ساده‌تر است و به مرور برای ساخت فناوری‌های پیشرفته‌تر نیازمند ورود به اعماق سیاه‌تری از اقیانوس می‌شوید. پس از گذراندن ساعات ابتدایی بازی متوجه می‌شوید که فضای راکت نجات دیگر برای زندگی شما کافی نیست. بر پایه همین نیاز و پس از جمع‌آوری مواد اولیه مورد نیاز، شروع به ساخت پایگاه خود در زیر آب می‌کنید.

انعطاف‌پذیری بالا و ارائه انتخاب‌های متنوع در ساخت این پایگاه به شما این اجازه را می‌دهد تا مطابق سلیقه‌تان آن را طراحی و با فناوری‌ها و تجهیزات مورد نیازتان آن را پر کنید. هرکدام از فناوری‌های بازی می‌توانند بقای شما در سطح سیاره را ساده‌تر کنند. برای نمونه، ساخت اتاقک اسکنر موجب می‌شود کف اقیانوس را آنالیز کنید و مواد اولیه مورد نیاز خود را ساده‌تر پیدا کنید.

از شنا تا زیردریایی سواری

شنا کردن تنها راه حل موجود برای انتقال در محیط بازی نیست. به مرور و با اسکن کردن بقایای پرتاب شده از Aurora در کف اقیانوس و به دست آوردن طرح ابتدایی ساخت تجهیزات پیشرفته‌تر می‌توانید وسایل نقلیه مؤثری بسازید. این وسایل نقلیه شامل یک زیردریایی کوچک، یک زیر دریایی بزرگ و در نهایت یک روبات با نام Prone Suit می‌شود. هریک از وسایل نقلیه به پیشروی شما در بازی کمک ویژه‌ای می‌کنند و بسیاری از مأموریت‌های پیش رویتان نیازمند استفاده از آن‌هاست.

محیط بازی وسیع و عمیق است، اما هرگز احساس گم شدن به شما دست نمی‌دهد. بازی همواره مأموریت‌هایتان را به شما گوشزد کرده و موقعیت مکان‌هایی را که باید به سراغشان بروید به شما نشان می‌دهد.
این انتخاب شماست که تنها به ساخت یک پایگاه پیشرفته مشغول باشید یا از بتدا به سراغ دنبال کردن خط داستانی بازی بروید. سابناتیکا به هیچ عنوان شما را وادار به تجربه بازی با شرایط خطی نمی‌کند و همواره دست شما را برای انتخاب نحوه پیشروی باز می‌گذارد.

زیبا و ترسناک

در بازی «سابناتیکا» چالش بقا را در کف دریا تجربه می‌کنید

سابناتیکا در کنار همه زیبایی‌های کف اقیانوس که برایتان به نمایش می‌گذارد، تجربه‌ای ترسناک هم به شمار می‌رود. ترسناک نه به معنی وجود اتفاقاتی ناخوشایند و صحنه‌هایی برای ترساندن شما، بلکه به معنی القای ترس به دلیل حضور در دنیایی بی‌کران و ناشناخته.

با اینکه سفر در اعماق اقیانوس و گوش دادن به سکوت لذت‎بخش آن آرامش خاصی به شما می‌دهد، مشاهده تاریکی بی‌انت‌های پیش رو و پیش‌بینی‌ناپذیر بودن آنچه در انتظار شماست موجب می‌شود کمی حس ترس را تجربه کنید. بازی اکشن نیست و برای از بین بردن موجودات عجیبی که در سطح سیاره حضور دارند مجهز به سلاح‌های کشنده نیستید.

همین مسئله باعث می‌شود مواقعی که هدف تهاجم یک موجود کوسه‌شکل قرار می‌گیرید، تنها امیدتان چاقوی همراهتان باشد. هرچه بیشتر در اعماق این اقیانوس فرو می‌روید، موجودات آن بزرگ‌تر و وحشی‌تر می‌شوند. بسیاری از این موجودات می‌توانند زیردریایی عظیم شما را به‌سادگی غرق کنند.

به همین دلیل است که کله‌شقی در سابناتیکا جایی ندارد و باید تا جای ممکن آرام و حساب‌شده کار کرد، زیرا پیش‌گیری از روبه‌رو شدن با موجودات مخوف بازی، بسیار عقلانی‌تر از وارد نبرد شدن با آنان است.

سابناتیکا زیباست و درست همان تصویری را ارائه می‌دهد که همه ما از دنیای زیر آب می‌شناسیم. جلوه‌های بصری بازی در بسیاری از شرایط، موجب پدید آمدن منظره‌هایی چشم‌نواز می‌شوند که با این سطح از جزئیات در کمتر بازی‌ای دیده‌ایم. جدا از هر آنچه چشم‌هایتان می‌بیند و می‌پسندد، صداگذاری بازی نیز فوق‌العاده است. براساس همین صداگذاری عالی بازی است که در مواقع بسیاری تصمیم می‌گیرید موتور زیردریایی خود را خاموش کنید با دقت گوش دهید تا بتوانید موجوداتی را که اطرافتان هستند شناسایی کنید.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->